EtusivuPalvelutAKL-KehitysohjelmatAKL ISO 9001 -laatuohjelma

AKL ISO 9001 -laatuohjelma

AKL ISO 9001- laatuohjelman tavoitteena on jatkuva toiminnan, tehdyn työn ja palveluiden laadun parantaminen. Työvälineenä on yrityksen itsensä valmistama laatukäsikirja, joka noudattaa AKL ISO 9001 -laatuohjelman asettamia normeja ja toimintatapavaatimuksia sekä ISO 9001:2015 standardin vaatimuksia.

Tavoitteen saavuttamiseksi laatuohjelma:

  • keskittyy asiakkaan kokeman laadun kriittisiin kohtiin
  • kohdistuu työn tekemiseen ja palvelutapahtumiin
  • on käytännönläheinen
  • ohjaa välittömään toiminnan parantamiseen
  • soveltuu erikokoisille ja erityyppisille yrityksille
  • hyödyntää henkilöstön osaamisen
  • perustuu pääosin henkilöstön omavalvontaan
  • on kustannuksiltaan kohtuullinen
  • arvioi ja hyödyntää olemassa olevat toimintatavat
  • on ongelmia ennaltaehkäisevä
  • antaa poikkeustilanneohjeet

AKL ISO 9001 -laatuohjelman normit ovat asiakaslaadun kannalta kriittisille toiminnan alueille määriteltyjä perusvaatimuksia. Normikirja sisältää AKL ISO 9001 -laatuohjelman laatunormit ja niille yksittäiset toimintatapavaatimukset, jotka yrityksen tulee omissa toiminnoissaan täyttää.

Autoalan Keskusliitto © 2020 Tietosuojaseloste